torstai 6. huhtikuuta 2017

Tapahtumamarkkinointi

Tapahtumamarkkinoinnilla tarkoitetaan markkinoinnin tyyppiä, jossa koitetaan maksimoida osallistujamäärä tapahtumassa. Tapahtumamarkkinointiin kuuluu kaikki materiaali (digitaalisessa ja konkreettisessa muodossa) millä viestitään ja markkinoidaan tapahtumaa kuluttajille. Eli esimerkiksi flyerit, ständit, julisteet, FB-tapahtumasivu yms. Nykyään suurin osa tapahtumamarkkinoinnista on juurikin sosiaalisessa muodossa tai internetissä ylipäätäänkin, kuin perinteisesti paperillisessa muodossa.

Imagolla tarkoitetaan yrityksen tai yksityishenkilön tietoisesti itsestään antamaa kuvaa ja vaikutelmaa muille. Imago koostuu tiedoista, kokemuksista, asenteista ja arvoista, joita yksilöllä, yhteisöllä tai sidosryhmillä on yrityksestä.

Brändillä taas tarkoitetaan lyhyesti ja ytimekkäästi tuotteen tai palvelun tavaramerkin ympärille syntynyttä positiivista mainetta. Tunnettuja brändejä ovat esimerkiksi Apple, Sony ja Samsung. Onnistunut ja tunnettu brändi luo tuotteelle lisäarvoa ja vahvistaa käyttäjänsä identiteettiä. Brändin voi ajatella eräänlaisena yhteenvetona tuotteen tai palvelun sisällöstä ja sen identiteetistä.

Lähteet: http://blog.advanceb2b.com/fi/sosiaalinen-media-tapahtumamarkkinointi
              http://www.suomisanakirja.fi/imago
              http://www.mediaopas.com/sanasto/br%E4ndi/
              https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/11353/2008-07-31-02.pdf?sequence=1

             

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

PageList

Custom Drop-Down